IMG_4375_1
2023.gads. Sarežģīts kā ierasts, bet tomēr nav iemesla būt neapmierinātiem.

AS “Baltijas Ekspresis” valdes priekšsēdētājs Māris Bremze gada nogalē atskatās uz paveikto 2023.gadā.

Jā, tā aizvadīto 2023.gadu varētu raksturot. Līdzīgi kā iepriekšējā gadā bija sagaidāmas milzīgas turbulences pārvadājumos, kuras ir paredzamas dēļ kara Ukrainā, sankcijām Krievijas, Baltkrievijas izcelsmes produktiem un to ražotājiem. Galu galā pārvadājumu statistikā šo ģeopolitisko notikumu sekas ir arī redzamas kopumā 30% kravu pārvadājumu apjoma samazinājums LDz Tīklā.
AS “Baltijas Ekspresis” uz šī fona tik slikti neizskatās, jā arī mums ir samazinājums 18% un kopumā būs pārvestas 3,5 milj. tn kravas. Tomēr BE tirgus daļa starptautiskajos pārvadājumos ir pieaugusi un sasniegusi 25%. Liels paldies mūsu klientiem par uzticēšanos AS “Baltijas Ekspresis” spējai ātri un precīzi izpildīt pārvadājumus un sadarbību, kas pamazām jau ir pārvērtusies par ilgtermiņa attiecībām ar lielu pievienoto vērtību abām pusēm.
Ir saglabāts un pat palielināts darbinieku skaits par 9% un pieaugusi AS “Baltijas Ekspresis”darbinieku vidējā darba samaksa par 14%.
Rūpīgi analizējam visas iespējas, attiecīgi esam izstrādājuši un pamazām ieviešam jaunus pakalpojumus. Labs uzskatāms piemērs decembrī uzsāktie regulārie konteineru pārvadājumi starp Rīgas brīvostas termināliem.
Domājam līdzīgi precīzi definēti un ātri ieviesti nišas produkti arī būs pamats nākotnes dzelzceļa kravas pārvadājumiem, jo pārsvarā būs jākonkurē ar autopārvadātājiem.
Un te ir nepieciešami nopietni sadarbības uzlabojumi no LDz kā infrastruktūras pārvaldītāja puses, tāpat ka no AS “Latrailnet”, jo līdzšinējā sadarbības pieredze nav bijusi pietiekoši sekmīga, ne LDz, ne Latrailnet vienkārši netiek mums līdzi un atpaliek gan izpratnes ziņā par notiekošiem procesiem transporta pakalpojumu tirgū, gan spējā ātri reaģēt un rīkoties.
Arī 2024.gads nesola vieglus laikus dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā, riski ir milzīgi, kravas apjomi sarūk un spiediens no vecajiem, pie monopola situācijas pieradušajiem un mazefektīvajiem valsts dzelzceļa pārvadātājiem pieaug, tomēr AS “Baltijas Ekspresis” pieliks visas pūles, lai nosargātu savas tirgus pozīcijas, kā arī radītu priekšnosacījumus jauniem pārvadājumiem ilgtermiņā, tādejādi radot un vairojot pievienoto vērtību visiem AS “Baltijas Ekspresis” klientiem, nodrošinot labus darba apstākļus savien darbiniekiem un rezultātu akcionāriem.

Lai mierīgs un izaicinājumu labā nozīmē pilns 2024.gads!

Lasiet vēl
Scroll to Top